17 mei 2021

Een volledig integraal besluitvormingsproces

Uitgelicht

Blog

Bestuurlijke besluitvorming

Decoratieve afbeelding

Blijf op de hoogte

Nieuwe kennisitems direct in uw mail? Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Gelukt! Je aanmelding is ontvangen.
Oeps! Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.

Savannah Heijtmeijer

Product Marketeer

LinkedIn icoon

Inleiding

Bij NotuBiz geloven wij in een efficiënt en effectief bestuurlijk besluitvormingsproces vanuit één geïntegreerd platform. Niet alleen voor het secretariaat en de griffie, maar ook voor stellers, wethouders en raadsleden. In slechts zeven stappen ondersteunt NotuBiz het gehele bestuurlijke besluitvormingsproces. Integraal en volledig digitaal vanuit één platform.

In deze blog nemen wij u kort mee door de zeven stappen en kunt u onderaan de pagina het volledige whitepaper downloaden!

Van agenderen naar archiveren

Binnen Politiek Portaal is het mogelijk om alle stappen in het bestuurlijke besluitvormingsproces digitaal te laten verlopen. Zo kunt u naar wens het werkproces inrichten vanaf het moment van agenderen, helemaal naar het moment van archiveren, en alle stappen daar tussenin. Met NotuBiz worden alle processtappen vanuit één platform ondersteund.

Van indiener naar inwoner

Binnen Politiek Portaal worden alle gebruikers in het bestuurlijke besluitvormingsproces ondersteund. Zo wordt het werkproces van verschillende personen gefaciliteerd, van stellers helemaal naar inwoners, en alle gebruikers daar tussenin. Met NotuBiz kan eenieder in het gehele vergader- en besluitvormingsproces vanuit één platform werken en informatie raadplegen.

In zeven stappen naar volledig digitale besluitvorming

Met Politiek Portaal is het dus mogelijk om een volledig integraal besluitvormingsproces in te richten binnen één platform. Daarin kunnen diverse andere systemen worden geïntegreerd, zodat van verschillende taakspecifieke applicaties en componenten gebruik kan worden gemaakt vanuit één werkomgeving. Zo wordt de administratieve last voor beheerders verlaagd en kunnen gebruikers in een minimaal aantal kliks alle informatie vinden.

1. Agenderen

Zodra een behandelvoorstel gereed is om te agenderen op een college-, commissie of raadsvergadering, koppelt de beheerder het voorstel aan de juiste vergadering. Het voorstel kan direct aan een agendapunt worden toegevoegd.

2. Voorbereiden

Zodra de agenda’s en/of documenten gepubliceerd zijn, kunnen de vergaderdeelnemers zich voorbereiden op de vergadering met behulp van de vergaderapp en de webomgeving. Via de zoekmachine kunnen relevante stukken worden opgezocht.

3. Vergaderen

Tijdens de vergaderingen hebben deelnemers toegang tot alle functies waar zij rechten voor hebben. Via de vergaderapp en webomgeving kunnen zij eenvoudig de agenda en alle vergaderdocumenten raadplegen en notities maken en/of delen.

4. Besluitvorming

Als beraadslaging is geweest, kunnen vergaderdeelnemers overgaan op besluitvorming. Binnen de webomgeving kan via een gebruiksvriendelijke interface digitaal worden gestemd en kunnen besluiten direct worden geregistreerd en ondertekend.

5. Publiceren

Nadat de besluiten zijn vastgelegd in een automatisch te genereren besluitenlijst, wordt deze online (digitaal ondertekend en) gepubliceerd. Ook de opgestelde videotulen en overzichtelijke beleidshistorie zijn na afloop online te raadplegen.

6. Recordmanagement

Als de vergadering compleet is, kan deze bevroren worden. Hiermee start het recordmanagementproces waarmee informatie op basis van de selectielijsten bewaard, beheerd en voorbereid kan worden voor vernietiging of archivering.

7. Archiveren

Als het bewaartermijn van data is verstreken, dient u deze data over te brengen naar een e-Depot ter archivering. In het NotuBiz systeem wordt de data in een SIP-file op basis van het TopX formaat met een koppeling overgebracht naar het e-Depot.

Download het whitepaper!

Wilt u meer weten over de ondersteuning die NotuBiz biedt op het gebied van bestuurlijke besluitvorming en de mogelijkheden daarbinnen om uw gehele werkproces van agenderen naar archiveren en van steller naar inwoner digitaal te laten verlopen? Download direct het whitepaper!

Decoratieve chevron
Meer lezen?

Wellicht ook interessant

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024

Artikel

Algemeen

Terugblik op co-creatie Themadossiers

Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.

Lees meer
5/2/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024

Artikel

Algemeen

Terugblik op co-creatie Themadossiers

Op 22 januari 2024 stond bij NotuBiz een co-creatie voor onze nieuwe module Themadossiers op het programma. Tijdens de co-creatie namen we klanten, zowel digitaal als fysiek, mee in het eerste concept design voor de nieuwe module. Er werd gebrainstormd over de belangrijkste voordelen die de module biedt aan burgers, raadsleden en het college. Daarnaast zijn we met klanten in gesprek gegaan over de functionaliteiten die in de module beschikbaar moeten worden gemaakt.

Lees meer
5/2/2024
Bekijk alle artikelen
Decoratieve pijl