8 maart 2022

Politiek Portaal is vernieuwd!

Uitgelicht

Artikel

Algemeen

Decoratieve afbeelding

Blijf op de hoogte

Nieuwe kennisitems direct in uw mail? Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Gelukt! Je aanmelding is ontvangen.
Oeps! Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw.

Savannah Heijtmeijer

Product Marketeer

LinkedIn icoon

Inleiding

Achter de schermen is NotuBiz de afgelopen tijd hard bezig geweest met de doorontwikkeling van Politiek Portaal. Ook wel het Politiek Portaal van de toekomst genoemd. Ons product management team bouwt samen met diverse klanten aan de toekomst van onze oplossing. De eerste stap in het nieuwe Politiek Portaal is de voorkant. We hebben erg uitgekeken naar het moment van lancering en zijn dan ook blij u te kunnen melden dat deze nieuwe voorkant beschikbaar is voor alle klanten!

Wat is het Politiek Portaal van de toekomst?

Bij NotuBiz geloven we in efficiënte samenwerking in het hele besluitvormingsproces. Het is dan ook onze visie dat Politiek Portaal hét samenwerkingsplatform is voor heldere besluitvorming voor iedereen. Daarom bouwen we aan één geïntegreerde oplossing voor ambtenaren, het secretariaat, burgemeester en wethouders, de griffie, raadsleden én inwoners. Zodat alles werkt als één geheel, gemakkelijk en transparant. Wij noemen dat het Politiek Portaal van de toekomst.

Met de lancering van de vernieuwde voorkant is de eerste stap richting dit Politiek Portaal van de toekomst gezet.

Het is onze visie dat informatie voor iedere gebruiker – of dat nu een ambtenaar, een griffiemedewerker, een raadslid of een inwoner is – gepersonaliseerd en thematisch beschikbaar is.”

Hoe ziet het Politiek Portaal van de toekomst eruit?

We leven in een samenleving waar informatie in overvloed beschikbaar is. Gebruikers hebben te maken met grote dossiers en een verscheidenheid aan stukken, waardoor het lastig is om grip en overzicht te houden. Hoe kunnen zij zich nog optimaal voorbereiden met honderden documenten over bijna evenveel onderwerpen? En hoe vinden inwoners alle informatie over dat ene specifieke onderwerp bij hen in de wijk? Het is onze visie dat informatie voor iedere gebruiker – of dat nu een ambtenaar, een griffiemedewerker, een raadslid of een inwoner is – gepersonaliseerd en thematisch beschikbaar is. Niet vanuit één algemeen platform, maar vanuit te personaliseren portalen.

Deze persoonlijke en gestructureerde manier van werken zorgt voor een transparante en toekomstbestendige informatievoorziening voor alle gebruikers. Politiek Portaal is een plek van waardevolle informatie vinden én online samenwerken. Het is onze visie dat alle gebruikers de juiste informatie op het juiste moment in de juiste bestuurlijke context kunnen raadplegen.

Wat kunt u met de vernieuwde voorkant?

De vernieuwde voorkant kent een modern design, waarbij klanten zelf de opmaak kunnen aanpassen, zoals onder andere de externe linkjes, de hoofdafbeelding, het logo en de kleuren. Afgelopen 21 februari zijn de eerste klanten live gegaan met het vernieuwde Politiek Portaal, waaronder gemeente Brielle, gemeente Zaltbommel en provincie Zuid-Holland. Sinds die tijd zijn nog verschillende andere klanten overgestapt, zoals gemeente Amsterdam, gemeente Veenendaal en gemeente Hoogeveen.

De verdere release van functionaliteiten op de vernieuwde voorkant verloopt gefaseerd. Zo is het vanaf 21 februari mogelijk om het nieuwe design aan te zetten en als beheerder de linkjes en hoofdafbeelding aan te passen. In de release van 21 maart is het vervolgens voor beheerders mogelijk om zelf uitgelichte agendapunten te selecteren. In het tweede kwartaal van 2022 wordt het daarnaast mogelijk om zelf het logo te wijzigen en de kleuren aan te passen.

“Met verdere doorontwikkeling wordt het mogelijk om uitgebreide dossiers op te stellen over actuele onderwerpen, incl. overzichtelijke tijdlijn en beleidshistorie, als ook eigen content toe te voegen aan Politiek Portaal.”

Wat kunt u nog meer verwachten?

De vernieuwde homepage van Politiek Portaal zal de komende tijd verder worden doorontwikkeld. In co-creatie met klanten zullen verschillende functionaliteiten worden ontwikkeld, waarbij we op basis van wensen en behoeften aan de slag gaan met features zoals bijvoorbeeld ‘Actuele onderwerpen’ en ‘Nieuwsberichten’. Met deze functionaliteiten is het mogelijk om uitgebreide dossiers op te stellen over actuele onderwerpen, incl. overzichtelijke tijdlijn en beleidshistorie, als ook eigen content toe te voegen aan Politiek Portaal.

Via onze nieuwsbrieven houden wij u op de hoogte over de voortgang van de ontwikkeling en de concrete functionaliteiten.

Wilt u over op het vernieuwde Politiek Portaal?

Bent u klant bij NotuBiz en wilt en over op de nieuwe voorkant? Neem contact op met één van onze medewerkers via het Klantenportaal!

Decoratieve chevron
Meer lezen?

Wellicht ook interessant

Interview

Algemeen

Een interview met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz

Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.

Lees meer
17/4/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024

Interview

Algemeen

Een interview met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz

Afgelopen week spraken we met Marijn Schrander, consultant bij NotuBiz. Hij vertelt ons in dit interview hoe de implementatietrajecten bij NotuBiz verlopen, wat zijn favoriete dingen zijn aan het werk als consultant en waarom hij graag bij NotuBiz werkt.

Lees meer
17/4/2024

Artikel

Algemeen

Hercertificering ISO 9001 en 27001

In februari zijn wij wederom hergecertificeerd voor de komende drie jaar voor zowel ons ISO 9001 als ons ISO 27001 certificaat. Hiermee zijn we weer conform verklaard aan de internationaal erkende normen voor kwaliteitmanagement en informatiebeveiliging en borgen we de kwaliteit en veiligheid van ons platform.

Lees meer
14/3/2024

Klantcasus

Algemeen

Succesvolle implementatie bij provincie Gelderland: in gesprek met het projectteam

In een recent interview hebben we gesproken met Yvonne (functioneel beheer), Peter (functioneel beheer), Karin (projectmanager), Mitchell (Statenadviseur) en Audrey (informatiemanager/ kwartiermaker) van de Provincie Gelderland over de succesvolle implementatie van hun SIS/BIS-systeem.

Lees meer
22/2/2024
Bekijk alle artikelen
Decoratieve pijl